Zapraszamy do nowego gabinetu

zakres usług

STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA

zajmuje się leczeniem skutków próchnicy, urazów, nadwrażliwości oraz chorób niepróchnicowego pochodzenia, powodujących zniszczenie twardych tkanek zęba. Jej celem jest zachowanie jak największej ilości zdrowych tkanek.

Aby precyzyjnie wykonać leczenie, pracujemy przy użyciu lup stomatologicznych oraz stosujemy najwyższej jakości materiały. Usuwanie próchnicy odbywa się w znieczuleniu miejscowym i jest całkowicie bezbolesne. Dużą wagę przywiązujemy do estetyki wykonanych wypełnień. Staramy się, aby w jak najwyższym stopniu odwzorowywały naturalne tkanki zęba.

IMPLANTY

Implanty zębowe są tytanowym elementem w kształcie śruby, który wyglądem przypomina korzeń zęba i pełni jego funkcje, w skrócie implant zęba jest protezą korzenia zęba, na którym może zostać zamocowana korona zębowa. Implanty wszczepiane są w znieczuleniu miejscowym, co jest zarówno bezpieczne, jak i komfortowe dla Pacjenta, gdyż zabieg jest całkowicie bezbolesny. Szwy usuwane są po upływie 7 do 10 dni.

Okres osteointegracji (wgajania) trwa w zależności od stanu zdrowia i ogólnej kondycji pacjenta od 3 tygodni do 6 miesięcy. Czas ten może się różnić w zależności od rodzaju implantu, jego powierzchni, jakości i ilości kości oraz zastosowanych procedur medycznych. Po tym okresie może być wykonana porcelanowa korona zęba.

ENDODONCJA MIKROSKOPOWA

W naszym gabinecie leczenie kanałowe wykonujemy w powiększeniu mikroskopu, w ten sposób obraz leczonego zęba ulega powiększeniu od 6 do 25 razy. Tak duże powiększenie umożliwia dokładny wgląd do komory zęba oraz powiększenie obrazu kanałów korzeniowych, które mogą być niewidoczne gołym okiem. Wskazaniem do tego typu leczenia są zakrzywione korzenie, wąskie lub zarośnięte kanały, nietypowa anatomia zęba. Te czynniki powodują, że bez pomocy mikroskopu kanały mogą zostać nieodnalezione.

MIKROSKOP zwiększa szanse na powodzenie w leczeniu, często pozwala uniknąć usunięcia zęba.

Leczenie kanałowe polega na usunięciu chorobowo zmienionej tkanki z komory i kanałów zęba oraz wypełnieniem ich odpowiednim materiałem. Prawidłowo wyleczony ząb pozostaje w jamie ustnej bardzo długo i nie daje żadnych objawów niepożądanych. Leczenie endodontyczne jest zalecane przy bardzo głębokich ubytkach próchnicowych, martwicy miazgi, po złamaniu lub zwichnięciu zęba, ze wskazań protetycznych -przed wykonaniem korony lub mostu.

PROTETYKA

Protetyka stomatologiczna zajmuje się rekonstrukcją i rehabilitacją narządu żucia. Każdy z nas chciałby zachować pełne uzębienie do końca życia. Jednak często z wielu powodów nie jest to możliwe. Leczenie protetyczne polega na trwałej i kosmetycznej odbudowie lub odtworzeniu brakujących zębów. Kładziemy olbrzymi nacisk na estetykę i naturalny wygląd wykonywanych uzupełnień protetycznych.
Wykonujemy:

• licówki porcelanowe
  • indywidualne wkłady koronowo – korzeniowe
  • korony porcelanowe standardowe
  • korony porcelanowe na złocie
  • korony pełnoceramiczne
  • onlaye
  • overlaye
  • inlaye
  • mosty porcelanowe i adhezyjne
  • protezy szkieletowe
  • protezy całkowite

Dysfunkcje narządu żucia

Dysfunkcje narządu żucia stały się obecnie jednym z podstawowych problemów współczesnej stomatologii.  Pojęcie dysfunkcji narządu żucia obejmuje zaburzenia w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych, mięśni narządu żucia oraz powiązanych z nimi narządów. Schorzenia te powodują często duże dolegliwości w codziennym życiu. Mogą imitować inne choroby, których pacjenci nie wiążą z narządem żucia.
Czynnikami, które sprzyjają powstawaniu tych zaburzeń mogą być m.in.:stresujący tryb życia czy pozostawanie przez dłuższy czas w wymuszonej pozycji, (np.wielogodzinna praca przy komputerze ) powodującej duże, niefizjologiczne napięcie mięśni całego ciała, w tym mięśni szyi, obręczy barkowej i twarzy.
Głównymi objawami są: bóle głowy, bóle ucha, trzaski lub przeskakiwania w stawie skroniowo-żuchwowym, starcie zębów, pęknięcia szkliwa, odsłanianie się szyjek zębowych, nadwrażliwość zębów.
W leczeniu zaburzeń czynnościowych narządu żucia stosujemy:
  • ćwiczenia mięśni  wykonywane przez pacjenta w domu i w gabinecie lekarskim pod kierunkiem lekarza;
  • szyny relaksacyjne wykonywane indywidualnie w laboratorium protetycznym;
  • korektę zwarcia czyli szlifowanie takich miejsc na powierzchniach zębów, które utrudniają prawidłowe zwieranie się szczęki i żuchwy.
  • leczenie farmakologiczne, które jest leczeniem wspomagającym;

Stomatologia dziecięca

Szczególną troską otaczamy naszych małych pacjentów. Wiemy jak ważny jest pierwszy kontakt dziecka z gabinetem i lekarzem stomatologiem.Staramy się zapewnić małym pacjentom komfort i przyjazną atmosferę. Podczas zabiegów dzieci mogą oglądać swoje ulubione bajki na ekranie umieszczonym nad fotelem.
W zębach mlecznych stosujemy kolorowe wypełnienia a dziecko samo może wybrać kolor.
W ramach dziecięcej profilaktyki stosujemy profesjonalne czyszczenie i lakierowanie zębów lakierem fluorowym. U starszych dzieci w zębach stałych wykonujemy lakowanie bruzd, które uniemożliwia powstawanie próchnicy.

PROFILATYKA

Profilaktyka w stomatologii odgrywa ogromną rolę w zapobieganiu próchnicy, chorobom przyzębia oraz innym chorobom zębów i jamy ustnej. Stosowanie się do jej zasad pozwala na zachowanie własnego zdrowego uzębienia, a tym samym pięknego uśmiechu do późnej starości. Właściwa higiena pozwala na eliminację przykrego zapachu z ust, zmniejsza przebarwienia i zapewnia uczucie świeżości.Leczenie stomatologiczne jest o wiele skuteczniejsze w warunkach prawidłowej higieny jamy ustnej.

W ramach profesjonalnej profilaktyki w naszym gabinecie wykonujemy:

• Skaling, czyli usuwanie kamienia nazębnego przy użyciu ultradźwięków.Każdy zabieg profesjonalnego oczyszczania zębów kończony jest polerowaniem wszystkich powierzchni.Zapobiega to ponownemu odkładaniu się płytki nazębnej i zapewnia pacjentowi przyjemne uczucie gładkości.
  • Piaskownie zębów czyli zabieg usunięcia przebarwień powstałych po kawie, herbacie, paleniu
    papierosów, wykonywane jest przy pomocy specjalnego aparatu, wyrzucającego pod dużym ciśnieniem,
    cienkim strumieniem mieszankę wody i powietrza z dwuwęglanem sodu. Zabieg piaskowania jest całkowicie bezbolesny.
    -Fluoryzacja zębów, czyli powlekanie zębów warstwą preparatu o wysokiej zawartości fluoru(lakier, żel, pianka).
  • Lakowanie, czyli uszczelnianie bruzd i zagłębień w zębach stałych specjalnym lakiem zapobiegającym gromadzeniu się bakterii a w następstwie rozwojowi próchnicy.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!